Πρώτο Μέρος: Θεωρητικές Αρχές και Διδακτικές Επιλογές
Στο Πρώτο Μέρος του Οδηγού οι εκπαιδευτικοί ενημερώνονται με συνοπτικό τρόπο και σχετικά παραδείγματα για την «παιδαγωγική φιλοσοφία» των Ερευνητικών Εργασιών, την οποία εκφράζουν τέσσερις παιδαγωγικές αρχές:
Συγκερκιμένα, το πρώτο μέρος του βιβλίου περιλαμβάνει τα παρακάτω κεφάλαια:
Στο Πρώτο Μέρος του Οδηγού οι εκπαιδευτικοί ενημερώνονται με συνοπτικό τρόπο και σχετικά παραδείγματα για την «παιδαγωγική φιλοσοφία» των Ερευνητικών Εργασιών, την οποία εκφράζουν τέσσερις παιδαγωγικές αρχές:
- Η αρχή της Διερευνητικής Προσέγγισης στη Μάθηση.
- Η αρχή της Διεπιστημονικής Συνεργασίας των Καθηγητών.
- Η αρχή της Διαφοροποιημένης Προσέγγισης στη Μάθηση.
- Η αρχή της Ομαδικής Συνεργασίας των Μαθητών.
Συγκερκιμένα, το πρώτο μέρος του βιβλίου περιλαμβάνει τα παρακάτω κεφάλαια:
- Πρώτο Κεφάλαιο: Παιδαγωγικές Αρχές της Καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών: Διερεύνηση, Διεπιστημονικότητα, Διαφοροποίηση, Συνεργασία
- Δεύτερο Κεφάλαιο: Εφαρμογή Ομαδοσυνεργατικών Ερευνητικών Εργασιών στην Πράξη: Εναλλακτικά Σχήματα Διερεύνησης και Συνεργασίας
- Τρίτο Κεφάλαιο: Ομαδοσυνεργατική Διερεύνηση: Φάσεις Διερεύνησης και Ρόλοι Εκπαιδευτικού και Μαθητών
- Τέταρτο Κεφάλαιο: Αξιολόγηση Ερευνητικών Εργασιών: Κλίμακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων Αξιολόγησης (Rubrics)
- Βιβλιογραφία
Δημοσίευση σχολίου